Aasta oli siis 1937, kui Napoleon Hill kirjutas oma kuulsa raamatu „Think and Grow Rich“ ehk „Mõtlemist muutes rikkaks“. Ta väitis oma raamatus, et kui Sa piisavalt palju millelegi keskendud, midagi oluliseks pead, siis suure tõenäosusega Sa ka selle saavutad. Oli aeg, kus ei olnud veel tehtud palju ajauuringud, ei olnud veel teadulikku töid selle taga, kuid tasapisi hakkas teadus sellele mõttele kinnitust leidma. Näiteks, 1974 Pisa Ülikoolis, Itaalias uuriti ärkveloleku ning magamamineku kontrollimehhanismi ning leiti, et meie ajus on üks keskus, mis seda kontrollib. Leiti ka seda, et sama keskus kontrollib näiteks söögiisu, hingamist, südame tööd ehk väga paljusid elutähtsaid toiminguid. Sellel keskusel on ka nimi, see on retikulaarne aktiveerimissüsteem ehk RAS. Lisaks elutähtsate toimingute kontrollile, kontrollib ta ka informatsiooni, mida Sulle igapäevaselt antakse ning mida Sa oled suuteline vastu võtma.
Ma ei tea, kas Sa teadsid, me oleme kõik natuke erinevad? Me näeme maailma erinevalt. Me näeme maailma läbi iseenda prillide või vitraažakna. See ongi põhjus, miks töö inimestega on nii põnev. Me kõik oleme grammi võrra erinevad. Kas Sa tead ka seda, et meie ümber on 400 000 000 000 bitti informatsiooni sekundis, kuid me oleme võimelised vastu võtma sellest ainult 2000 bitti? See on nii minu, kui Sinu kui ka kõikide inimestega ehk 99,999999% informatsioonist, mis meie ümber on, ei jõua meieni.
Miks see on nii? Sa võid ju siin küsida. Vastus sellele on väga lihtne, informatsiooni töötlemine nõuab energiat. Mida rohkem Sa informatsiooni pead töötlema, seda rohkem kulub energiat ning seda vähem energiat jääb Sul muude tegevuste ja muude oluliste asjade jaoks. Meie eest tehakse analüüs ära ning näidatakse vaid seda, mis on oluline. Ning vähemolulist ei näidata.
Näiteks, kui Sa hakkad uut autot ostma. Oled võib-olla juba ka automargi või värvi välja valinud, siis üha enam hakkad Sa seda autot tänavapildis nägema. Märkas sama autot reklaamides. Hakkad kuulama lugusid, mis on selle autoga seotud. Usu mind, see auto on kogu aeg olnud nii tänavapildis või ajakirjas. Lihtsalt Sa oled hakanud seda nüüd rohkem tähele panema. Selle taga on retikulaarne aktiveerimissüsteem ehk keskus, mis analüüsib infot ning näitab Sulle seda, mida oluliseks pead.
Me sarnaneme väga paljus interneti otsingumootoritega, näiteks Googlega. Kui Sa trükid otsingusse mõne märksõna, hakkad Sa saama lehekülgede kaupa informatsiooni aga samas hakatakse näitama ka reklaami selle sama märksõnaga seonduvalt. See on Google äriloogika. Kui Sa kirjutad otsingumootorisse näiteks „Puhkusereis Türgi“, hakkad seejärel nägema Türgi pilte. Hakkad nägema võimalusi, mida Sulle seal siis pakutakse. Seal taga on raha, seal taga on reklaami müük, jah seda küll. Kuid väga sarnaselt toimib ka Sinu sees olev retikulaarne aktiveerimissüsteem näidates Sulle erinevaid asju, pilte, mida ta arvab, et on Sulle olulised.
Siit ka üks suur küsimus. Kuidas seda kõike kasutada enda eesmärkide saavutamisel? Kuidas teha nii, et Sinu sees olev süsteem näitaks Sulle õigeid asju ning juhataks Sind õigete inimesteni?
Ega siin väga suurt raketiteadust olegi, Sa pead piisavalt palju sellele mõtlema. Sa peaksid rääkima omaenda sisemise minaga, et need asjad või tegevused, mida Sa soovid saavutada on Sulle olulised. Sa võiksid luua visuaalseid pilte, näiteks visioonitahvli. Visiooni teemat soovitan väga tõsiselt mõelda, et retikulaarne aktiveerimissüsteem saaks seda hakata pidama oluliseks. Kui Sa suuda olulisuse selgeks tea, siis seda enam hakatakse Sulle näitama ka võimalusi, kuidas seda kõike saavutada.
Kui oled huvitatud näiteks lugemise asemel hoopis kuulamisest. Kui oled mõelnud, mida kasulikku võiksid kuulata kui jooksed, koristad või sõidad ühiskondliku transpordiga, siis alljärgnevalt palun leia sellest loost ka video. Toredat uudistamist!